Review: Shopaholic naar de sterren

Ik ben al erg lang fan van Sophie Kinsella. Ik heb alle boeken gelezen die zijn geschreven als Sophie Kinsella en als Madeleine Wickham. Daarbij is de shopaholic serie echt mijn favoriet. Nu is deel 7 en 8 verschenen in deze serie: ‘Shopaholic naar de sterren’ en ‘Shopaholic grijpt in’. Tijdens het mooie weer van de afgelopen week heb ik een aantal uurtjes vrij weten te maken om deel 7 lekker in de zon te gaan lezen.

download (1)In ‘Shopaholic naar de sterren’ verhuisd Becky met Luke en dochtertje Minnie naar Hollywood. Becky is vastbesloten om hier aan de slag te gaan als stylist van de sterren. Hiervoor heeft ze al verschillende plannen opgesteld; haar dochtertje Minnie moet naar een A-lijst peuterschool, ze moet bevriend worden met Sage Seymour, terechtkomen in verschillende talkshows, haar eigen outfit showen op verschillende rode lopers én tijdens een rondleiding ontsnappen om in gesprek te komen met de beroemde stylist Nenita. Maar hierbij moet Becky ook nog haar vriendschap met Suze onderhouden, die samen met Tarkie en de kinderen bij hen op visite zijn. Daarnaast moet ze ook nog uitzoeken waarom haar vader in een keer het huis heeft verlaten en naar wie hij plotseling opzoek is.

Ik heb wederom genoten van de schrijfstijl van Sophie Kinsella. De situaties waar Becky in terechtkomt zijn vaak hilarisch. Tijdens het lezen voelde ik af en toe plaatsvervangende schaamte. Bijvoorbeeld op de momenten dat ze weer moet liegen tegen haar man of wanneer ze zelf vindt dat ze beveiliging nodig heeft nu ze écht beroemd is. Door haar ‘zogenaamde’ plotselinge beroemdheid komt ze in aanraking met hollywood-clichés zoals nep-vriendschappen, plastische chirurgie, talkshows, rode lopers, paparazzi en beveiliging.

Het open einde van het boek is jammer. Het volgende boek ‘Shopaholic grijpt in’ ligt al op me te wachten. Deze zal meer duidelijkheid geven over het verdere verloop van het verhaal. Nu nog even wachten op de zon, zodat ik deze weer lekker in de tuin kan gaan lezen!

Kortom, dit is een heerlijk boek om met verstand op nul te lezen tijdens de komende zomerdagen!

Visited 39 times, 1 visit(s) today