Jurassic World Bordspel [review]

Jurasic World bordspel

Maak samen met je vrienden het grootste en meest verbazingwekkende dinosaurus-pretpark ter wereld! Verdeel iedereen in verschillende rollen en spreek af wie botten gaat opgraven, DNA in dinosaurussen gaat veranderen, gebouwen gaat bouwen of het park gaat financieren. Maar let op! De dinosaurussen kunnen ontsnappen! Kunnen jij en je vrienden een themapark met dinosaurussen beheren?

Jurassic World het Bordspel is genomineerd voor de verkiezing Speelgoed van het jaar 2018

Vanaf 3 september tot en met 4 november kun je op Speelgoedvanhetjaar.nl stemmen op het speelgoed welke jij het allerleukste vindt!

Jurassic World bordspel

Jurassic World is een coöperatief spel waarbij spelers samen een park met dinosaurussen beheren. Alle spelers kiezen een werknemer om het park mee te besturen. De één kan gebouwen plaatsen, de ander kan dinosaurussen creëren etc. Vervolgens is het zaak om de bekendheid van het park te verhogen en bezoekers te entertainen. De uitdaging ligt hem in het feit dat, hoe meer dino’s in je park rondlopen, hoe groter de kans is dat er eentje uitbreekt met de gevolgen van dien.

genomineerd speelgoed van het jaar

Jurassic World het bordspel is geschikt voor kinderen 12 jaar en ouder en je kunt het spelen met 2 tot 6 spelers. Een potje duurt ongeveer 1 uur. In het spel is het de bedoeling dat je met je medespelers het bord verslaat. Je speelt dus niet tegen elkaar maar tegen het spel zelf. Je gaat met elkaar een dinopark bouwen met alles erop en eraan. Je zorgt voor dino’s, de verkoop van de kaartjes en de marketing. Hoe meer dino’s het park bevat hoe meer kans er is dat ze ontsnappen. Als dit gebeurt dan heeft het spel gewonnen. De spelers hebben gewonnen als ze alle missies hebben volbracht. Je verliest het spel als het dangerlevel boven de 20 uitkomt.

Wij kregen het spel ook thuis om met de familie uit te proberen en reviewen. Het spel ziet er super mooi uit en spreekt echt tot de verbeelding. Wij vinden het een leuk concept dat je niet tegen elkaar speelt maar tegen het bord. De spelregels zijn best ingewikkeld dus het loont de moeite om voor je gaat spelen even het filmpje te kijken waarin precies wordt uitgelegd hoe je het spel speelt.

Het spel is vanaf nu verkrijgbaar voor €39,99 bij o.a. bol.com

Visited 6 times, 1 visit(s) today

24 weken zwanger