MiniCruise Newcastle met kinderen

Newcastle met DFDS

Vrijdagochtend 21 oktober, vroeg op want vandaag gaan we naar Newcastle, met een schip! Eerst nog naar Utrecht omdat daar het LEGO World spektakel is. Hoe leuk om daar het Lego schip van DFDS te aanschouwen waar we aan het einde van de middag mee vertrekken ☺. Om 7.00 gaat de wekker zodat wij om 9.00 uur met gepakte koffer naar Utrecht kunnen gaan. Een spannende dag want na Lego World rijden wij direct door naar IJmuiden om daar op het schip van DFDS te stappen richting Newcastle.

Grootste lego schip ooit

10.00 zijn we al binnen bij Lego World. Dat is superfijn omdat het nog lekker rustig is. Zonder rijen overal in, er is zelfs een echte Poliep. Dit is een kermisattractie waar je in een wagentje door de lucht heen gaat als aan “de tentakels van een octopus”. Ook nog samen met de jongens een mooi huis  gemaakt om in het land van Minecraft te zetten. Daarna een aantal keren van een metershoog kussen naar beneden gesprongen.img_20161021_134232-1

Nog even genieten van de prachtige replica van ons schip van DFDS, wat is die prachtig gemaakt van al die legosteentjes, een kunstwerk! Met behulp van 7.000 werknemers en meer dan een miljoen LEGO steentjes vestigde Cruiseferrymaatschappij FDS  het wereldrecord ‘grootste LEGO schip ooit’ in het Guinness Book of World Records.  Erg bijzonder om dit schip te mogen bekijken èn straks zelf op het echte schip te mogen wegvaren. In Lego is het schip al enorm, hoe groot zou hij in het echt wel niet zijn. We konden alvast een filmpje bekijken van wat ons later die dag te wachten zou staan op het schip!  Lekker nog een ijsje gegeten bij Lego World en dan rond 14.00 weer weg zodat we op tijd in IJmuiden zijn om in te checken op het schip van DFDS richting Newcastle.

We kunnen van 15.00 tot 16.45 inchecken dus tijd genoeg om eerst in IJmuiden nog een patatje te eten, zelfgemaakte patat dus dat is nog even genieten voor het grote avontuur begint, best spannend….

Inchecken

16.00 komen we aan en kan het grote zee avontuur beginnen want dat is het echt voor de jongens. Wauw wat is het een groot schip, indrukwekkend.. Snel inchecken en onze hut met zeezicht verkennen, hahahaha, de jongens konden het bijna niet geloven dat ze hier echt gaan slapen, ook binnen is het schip enorm! Iemand had ons van tevoren verteld dat dit een reis zou worden die grote indruk op de jongens zou maken en dat ze zich dat later nog goed zouden herinneren, ik ben het hier helemaal mee eens. Dit is echt een jongensdroom die waar wordt.

Newcastle met DFDS

Nadat we in de hut lekker zijn geïnstalleerd nog even genoten van het vertrek op het dek en het prachtige uitzicht als je zo de open zee opvaart. We krijgen het gevoel voor heel lang weg te gaan. Dan om 18.00 naar onze tafel (bij het raam!) in het restaurant om daar te genieten van een lopend buffet met heel veel lekkers om uit te kiezen. Er is ook een speciaal kinderbuffet met kipnuggets en andere lekkere dingen voor kinderen. Gelukkig ook wat gezonde dingen; doperwten, wortels, broccoli/bloemkool ;-). Personeel is ontzettend aardig en heel kindvriendelijk. Dan als kers op deze taart, geen taart, ook dat kan maar… zelf een ijsje maken en dat heerlijk met allemaal snoepjes decoreren, hoe lekker is dat!

Lees ook: Het Ultieme uitje voor Lego fans

Op de boot van boven naar beneden naar de kidsclub met een ballenbak die ook voor deze drie  heren van 8,9 en 11 nog leuk blijft, een bellenblaasmachine, schminken, kleuren, spelletjes, noem maar op, een feestje. Grootste feest is de massagestoel op de bovenste verdieping, lachen gieren brullen, dit vonden ze geweldig. Wij hebben het niet gedaan, indrukken genoeg, maar je kan er ook een film in de bioscoop kijken en voor de volwassenen is er ook vertier in de vorm van bingo, winkelen of lekker genieten van live music in het café. Echt aan iedereen is gedacht.Newcastle met DFDS

Natuurlijk nog net voor het slapengaan even het dek op, winderig en koud maar zo spannend. We hadden best hoge golven en het wiebelde ook behoorlijk maar op een leuke spannende manier, niemand zeeziek en buiten in het donker zo de zee zien is prachtig.

Dan nog even spelletje op onze hut en naar bed, de twee oudsten wilden nog even douchen en in bed waren ze alle drie binnen 2 minuten vertrokken op de deining van de zee een betere manier om in slaap te vallen was er niet ☺.

Op naar Newcastle

De volgende ochtend om 7.00 op, lekker rustig wakker worden, aankleden en dan genieten van waar we zijn op het dek (we hebben prachtig weer) en ontbijten in dezelfde zaal als waar we de avond daarvoor gegeten hebben. Ook hier weer heel veel keuzes maar vooral heel, heel, heel veel watermeloen! Je kan er van alles nemen, Engels ontbijt (iets te veel voor ons;-)), yoghurt, fruit, broodjes. We hoeven in ieder geval straks niet in Newcastle met een hongerig gevoel de stad te verkennen.

Om 10.00 (Nederlandse tijd omdat het in Engeland een uur vroeger is, alleen houden ze op de boot altijd Nederlandse tijd aan) kunnen wij van de boot af en met een transfer naar Newcastle. Wij hadden klein beetje pech dat het door strengere douane controle wat langer duurde maar uiteindelijk zaten ook wij in de bus en werden we keurig in het centrum af gezet.

Newcastle met DFDS

Ik had mij wel iets beter moeten voorbereiden met wat je dan op deze dag in Newcastle kon doen. Beter om dat van tevoren te doen als je ook van plan bent om deze geweldige reis te gaan maken. Er is echt heel veel te doen dus beter voorbereid kan je daar rekening mee houden, afhankelijk van de leeftijd van de kinderen. Wij zagen bij vertrek met de transfer een enorm zwembad vlak bij de haven met veel glijbanen, ook een leuk idee met kleine kinderen. Er is in Newcastle een wetenschappelijk museum waar ik gezien de leeftijd van de jongens wel heen had willen gaan, dus wie weet als we weer een keer gaan.

Vertier aan boord

Wij hebben ons gelukkig prima vermaakt ondanks mijn slechte voorbereiding. Lekker rond gekeken, genoten van de mooie gebouwen hier en… leuke spullen gekocht voor Halloween! De prachtige St. Nicholas Cathedral bezocht en in een park daar vlakbij boomtikkertje gedaan. De naam zegt het al, Newcastle dus het kasteel waar deze stad haar naam aan te danken heeft moesten we gezien hebben.  Daar doorheen lopend vind je prachtige oude paadjes met hele oude stenen trappen naar beneden en veel spannende binnenplaatsjes, erg avontuurlijk een must voor drie jongens van deze leeftijd!

Newcastle met DFDS

Dan met de bus (transfer) terug en wederom genieten van een heerlijk diner, kidsclub, slapen op de boot en de volgende ochtend dat heerlijke ontbijtbuffet met NOG meer watermeloen ;-).

Om 10.00 gingen we weer van de boot af en richting huis, de auto stond al keurig op ons te wachten en met een moe maar voldaan gevoel denken wij terug aan een geweldig avontuur op de boot en in Engeland!!!

Weekendje Newcastle met DFDS

Een stedentrip voor het hele gezin: de Familie MiniCruise naar Newcastle. Aan boord van de luxe cruiseferry kunnen de kinderen zich prima vermaken in de Kidz’ Club. Een ontspannen reis in combinatie met een dagje in het verrassende Newcastle, leuk voor jong en oud.

Boek je weekendje Newcastle al vanaf €52,- per persoon!