Review: Ruud Raceauto van VTech

DSC_0379#Samazingsam moest weer aan het werk vandaag! We kregen namelijk een perspakketje van VTech binnen:  Ruud Raceauto van de Toet Toet Auto’s . Ruud is een vrolijk autootje met een echte afstandsbediening. Ik was zo slim geweest om het pakketje open te maken toen hij erbij was dus het was direct: “Opuh Makuh, Opuh Makuh!” Maar het was eigenlijk bedtijd. Dat ging dus mooi niet lukken. Nou ja, dan maar wat later naar bed.

Ruud is een afstandsbestuurbare raceauto met twee speelstanden. Je kunt de afstandsbediening gebruiken om Ruud vooruit en achteruit te laten rijden of je kunt hem met de hand bewegen en daarmee de grappige geluidjes activeren. We hebben Sam eerst gewoon met de auto laten spelen, zonder afstandsbediening. Dat vond hij best leuk, maar was niet echt “overexcited”. Hij kon op het knopje drukken om het lampje aan te zetten en om Ruud zinnetjes te laten zeggen. Als hij de auto zelf naar voren bewoog hoorde hij nog meer zinnetjes. Ik was eerlijk gezegt ook niet erg onder de indruk.

DSC_0375We gaven hem de afstandsbediening en zodra hij op de knopjes drukte kwam er beweging in, met in eerste instantie een schrikreactie, want die rare auto reed zomaar tegen zijn voetje aan. Papa moest hem maar besturen. Van een afstandje hield hij het autootje in de gaten. Langzaam maar zeker durfde hij wat dichter bij te komen tot hij het zelfs leuk begon te vinden dat Ruud over zijn voetje heen reed. Na een poosje durfde hij zelf het stuur weer over te nemen en reed hij er de hele kamer mee rond.

Onze conclusie:

Ruud Raceauto is een vrolijk autootje met een stevig en duurzaam ontwerp. De afstandbediening is makkelijk te bedienen door kleine peuterhandjes. Het autootje heeft 6 melodietjes en 3 gezongen liedjes, welke je helaas niet harder of zachter (of helemaal uit) kunt zetten.

ATT00097Het autootje zelf  kan niet veel meer dan vooruit en achteruit rijden en muziekjes en liedjes spelen. Ik denk dat hij vooral leuk is als je hem koopt in combinatie met het Super RC Racecircuit (€69,99 via Bol.com). Vind je dit te veel geld? Dan zou je ook Ruud Raceauto  (€19,99 via Bol.com) met losse baanstukken kunnen kopen (€15,99 via Bol.com)

Visited 66 times, 1 visit(s) today